söndag, december 16, 2007

Årets pepparkakshus...


är gjort! Eller ja, snarare ihopsatt och dekorerat :) Tycker faktiskt att det är tillräckligt avancerat. Jag har kladdat med kristyren och min fyraårige son har petat dit Non Stop´s. Enligt honom är det här "Det bästa huset nånsinn!" Så då får det väl duga åt mig med :)



Igår var jag och maken i sta´n och handlade lite julklappar. Vi blev inte helt klara, men nästan i alla fall.
På väg hem från stan, ungefär halvvägs hemma, hände något av det mest fantastiska jag någonsinn varit med om; vi såg en VARG!
Jag älskar vargar, och har sedan jag var en liten flicka önskat att få se varg, men trodde inte i min vildaste fantasi att jag någonsinn skulle få se en vild varg i mina hemtrakter! Jag vet att det finns ett fåtal vargar i skogarna i närheten av oss, men trodde väl aldrig att jag skulle ha turen att råka på en!
Han kom ut ur skogen precis innan vi passerade, vi bromsade för att inte köra på djuret vi såg... Han stannade upp,tittade rakt mot bilen och vände sedan in i skogen igen. Inte rusade, utan bara vände in och var borta. Vi hann få oss en ordentlig titt och blev ganska omskakade när vi såg att det faktiskt var en varg! Jag var helt uppjagad och småkollrig hela vägen hem, alldeles sprittig av lycka!


Ha en skön tredje advent!



4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket snyggt pepparkakshus.
så roligt att få syn på en varg.
Skulle också vilja få syn på en.
Lite läskigt är det tycker jag.
Kram ewa

Sussie sa...

Jösses så häftigt! Lyckliga du som fått se en varg så där i det fria, jag får ju gåshud bara när jag läser detta, kan bara säga grattis :) Erat pepparkakshus är verkligen snyggt, och dina små skålar är helt bedårande ska nog ta mig en titt på den butiken. Ha en riktigt fin dag.

Elzie sa...

Vilket fint litet hus. Men jag tror inte jag hade varit lika exalterad över att se varg, men man vet ju aldrig.
Hoppas du får en bra måndag.
Kram Elzie

Skatan sa...

Åhå, något sådant har jag inte vågat mig på...

/Impad skata : )