torsdag, december 27, 2007

Nya små vänner...



skapas hemma i min pysselhörna!
Jag har nog varit en snäll flicka (tant ;)!) i år, för tomten kom med både Tilda-böcker och en alldeles egen symaskin! Jag är så glad!
Så nu har jag knåpat ihop ett par nya små kompisar, och det är så kul! (De första exemplaren av varje ny figur jag tar mig an blir alltid ett och annat småfel på, men det gör mig inget, jag tycker bara att det gör dem unika :). )

Hoppas ni alla haft en riktigt fin och mysig jul!
Vi har haft det bra, med trevligt umgänge och massor av god mat och annat gott. Barnen har fått nya spännande leksaker, och vi vuxna har också fått oss en och annan guldklimp. Maken gnäller lite på att jag sitter så mycket i pysselhörnan, men jag hävdar att han får lite skylla sig själv, som den tomtenisse han är... :)
En kramsugen groda och en sömnig kanin är vad som totats ihop hitintills:



Sov så gott :)!


11 kommentarer:

Marina sa...

Tycker att du lyckats jättebra redan! Mycket söta små varelser.

Skatan sa...

Häftiga alster! Jag gillar grodor jag. Vet inte varför. Har alltid tyckt att de har varit så coola.

Önskar dig en trevlig helg.

Kram.

Mitt ljuva Hem sa...

hej!
superfina!!

faster atta sa...

Go Kväll! Vilka fina figurer du sytt! Visst är boken underbar... tihi...
Vad blir nästa projekt?

Trollmor sa...

Vilka härliga små vänner du har sytt! Jag är också svag för grodor så den gillade jag lite extra :-)
Det är roligt när man får så användbara julklappar.
Hoppas att du får en skön helg!
Kramar

Linda Lunda sa...

Vilken störtskön groda!!! Gillade honom bäst tror jag...
Linda

Ann-Catrin sa...

Så underbara små figurer..vad duktig du är...
kram o gott nytt år A-C

Ljuva ro sa...

Oj så söta! Roligt med symaskin, den kommer säkert att gå varm nu när du har nya tildaböcker!

faster atta sa...

Lilla Mathilda 2 ½ år satt i mitt knä när jag kikade in på din blogg igårkväll. Hon blev lyrisk över grodan, tjoade " TyCKER JAG OM MAMMA"!!! Jag har faktiskt inte gjort någon till henne än, är väl bäst att göra det... tihi....

kram

Sussie sa...

Du är så duktig, de blev ju jättefina. Gott nytt år till dig rara vän, stor kram.

Anonym sa...

Så fina.Det blir nog många fler skulle jag tro.
Gott Nytt År
kram ewa