onsdag, december 12, 2007

En ängel (till) i mitt hus...


Nu är ännu en ängel född!
Den här gången blev det en röd klänning och långt, utsläppt brunt hår. Tycker faktiskt själv att hon blev väldigt fin :)
Glorian har hon lämnat i skåpet... kanske är hon på bushumör...

Julen närmar sig med stormsteg, tycker det är lite jobbigt att det går så fort... Imorgon är det Lucia redan!! Vart tar tiden vägen?! Och var är snön?

Morgondagen bjuder på luciafirande på dagis, det ska bli spännande att se hur det går. Förra året slutade det i tårar för min lille tomtenisse, och jag var tvungen att smyga fram mitt i sången, kändes inte så lyckat... Nytt dagis och ett år äldre, samt med efterlängtad pepparkaksdräkt på, så går det säkert bättre i år... får vi hoppas. Tomtenissan som är 2 år och deltar i sitt första dagisfirande oroar jag mig inte för, hon brukar finna sig i det mesta :)

Ha en bra dag!

10 kommentarer:

Stina sa...

Duktiga du::-) Kram

Sussie sa...

Hoppas det går bra för din pepparkaksgubbe å nissa iår, mysigt att titta på. Nu ska jag testbaka saffrans bulle efter ditt recept. Ängeln är jättefin. Ha d gott idag.

Sussie sa...

Tack förresten, kram :)

Anonym sa...

Men ohhhh den var superfin - jag blev väldigt förtjust i den :)

Anonym sa...

Vilken söt ängel. Jag är så förtjust i änglar. Idag fick jag Tildas julbok som jag hade beställt.Har inte hunnit titta i den ännu.Kul att du fick lite julstämmning av mitt skinkskrivande.Ikväll var vi utbjudna på jultallrik och samma show som ilördags.Det var också en härlig julkänsla som infann sig.
kram ewa

Marina sa...

MInns när min bror och jag lussade i en grupp vi var med i när vi var små. Han var nog 3½ år och var tomtenisse. Han hade en lykta och det var en himla tur att den itne ahde levande ljus för han svängde med den runt runt runt! Stod dessutom och vinkade till mamma och hejade högt och tydligt. Jag som är tre år äldre skämdes över mn bror som itne visste hur man gör på i ett luciatåg. Hoppas ni får det bra i morgon på ert firande!

Jes/Vita villa vila sa...

Vilken söt ängel och vilken härlig blogg! Kul att hitta hit! Hoppas Luciafirandet blir toppen i morgon :)

Kram Jes

Unknown sa...

Åh,jag hoppas så att det gick bra för din lille pepparkaksgubbe i år.=)
Jättesöt och fin ängel du gjort,hon skulle gärna fått sitta på min hylla!*ler*Ha en fin kväll!

Kram,Maria

Sussie sa...

Jag bakade saffranslångpannekakan efter ditt recept. SUPERGOD! Tack för att du la ut receptet. Min blev dock inte så bra på bild :) Ha d gott idag.

faster atta sa...

Ljuvlig ängel! Snart är det verkligen jul! Jag kan inte heller fatta att det gått så fort, nyss var det mörka november och nu strålar stugorna igen!

kram