fredag, december 14, 2007

Nätshoppat lite!



Nu ska ni få se vad som kom med posten häromdagen, nämligen två fina skålar som jag beställt i nätbutiken Ljuva Ting !
Skålarna är underbart söta, och en ska jag behålla själv och ha som nötskål (kanske anar ni vilken :)!), och den andra ska fyllas med nå´t hemmagjort gott och ges bort i julklapp. Kan inte säga till vem i fall att den personen, mot all förmodan, skulle råka hitta till min blogg...
Om jag inte misstar mig helt så är det Malin som har bloggen Älskar Sött som designat de fina skålarna! Har ni inte tittat in hos henne förut, så gör det, hon har en jättefin sida.

Lussefirandet på dagis igår gick bra. Min lille pepparkaksgubbe klarade sig fint och stod där framme tillsammans med de andra barnen hela tiden. Tomtenissan avvek från lussetåget redan vid intåget och satt hos mig istället :). Idag är hon sjuk, så det var nog därför hon inte ville vara med igår, hon som annars älskar att sjunga.

Veckorna rusar förbi, och nu är det fredag igen!
Fredag är min favoritdag, när man kan sitta uppe så länge man vill och småprata, pyssla och slötitta på tv. Tycker det är så mysigt! Ikväll måste vi dock hoppa i säng tidigare än vanligt, för imorgon bär det av till staden för julshopping. Här ser vi fram emot en fullspäckad helg med julklappshandling, granhuggning och övertid på jobbet för maken... hoppas vi överlever tills på måndag :)

Hoppas ni hade en trevlig lucia och att ni får en skön helg!
Tusen TACK ni som tittar in här, och speciellt glad blir jag förståss av er som lämnar små kommentarer, ni gör alltid min vardag lite gladare! Kram på er!


Ha en skön fredag!

5 kommentarer:

faster atta sa...

Mönstret till groda och snigel finns i "tildas trädgård". Jättemysig bok!

kram

faster atta sa...

Min absoluta tilda favorit är "jul med tildas vänner", men du har tildas julehus, eller? Den är ju oxå mysig.... Det kommer att bli spännande att se det du sytt!

kram

Ann-Catrin sa...

Oh så söta skålar...tomten ser ju för härlig ut!!
Den som får den i julklapp kommer absolut bli glad...och kul med julklapp som håller år från år!
Må så gott och trevlig helg!!
A-C

Trollmor sa...

Vilka söta små tomteskålar!
Det blir säkert en glad liten juleklapp.
Jag var på mitt första lussefirande på dagis. Så bedårande söta de var! Min lilla tomtenissa rockade loss mot slutet :-)
Hoppas du fick en lyckad paket- & granjakt!
Trevlig helg!
Kram

Anonym sa...

skålarna är såååå fina