tisdag, december 18, 2007

Maken min gick på granjakt...


och kom hem med världens monstergran!
I söndags var det dags att ta in granen, det ska av tradition göras tredje advent hos oss. Tyvärr kunde inte jag och barnen följa med, för de var alldeles för hängiga, så denna mycket viktiga ;) uppgift föll på mannen i huset att ordna. Lång tid tog det, och när han kom hem släpade han in halva skogen... hela hallen fylldes upp av vår jättegran! (Har ni sett "Ett päron till farsa firar jul"? Ungefär så...) Så vi fick såga bort en bra bit, och det som blev kvar står nu i vardagsrummet. Resultatet; en inte så hög men mycket, mycket bred julgran. En ommöblering krävdes, så det ser lite tomt ut runt granen... Nu när jag ser den på bild ser jag att glittret hamnat på sniskan också, det får jag rätta till ikväll. Jag ville egentligen ha nytt pynt i år, men det gamla får hänga med en jul till, för till nästa år tror jag att vi vågar oss på glaskulor igen.

Här nedan ser ni den enda i familjen som har vett att njuta av julmånaden :). Världens bästa goskatt har anpassat sig otroligt bra till att leva med en stökig tvåbarnsfamilj med hund!
Väldigt förtjust blev han i julgranen också, han kryper in under och ligger och goar sig på mattan...



Senast sydda ur min Tilda-bok är ett gäng äpplen! De sitter uppträdda på snöre i barnens lekrum, och lyser upp de hemska tapeterna i alla fall en smula...


Idag har min tvååring varit på sjukhuset, hon har antagligen en luftvägsinfektion. Så nu ska hon äta hostmedicin och pencillin i 10 dagar. Att få i ett barn Kåvepenin 3 ggr/dag i 10 dagar är en sann utmaning *pust*. Nu sover hon sen middag, hon hade 39,6C och var helt slut, stackars liten...


Hoppas ni har en trevlig kväll!




4 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

ha ha vilken underbar gran..jag förstår att du myntade ordet monster för den. men väldigt fin med allt pynt på.
vad otroligt duktig du är att pyssla..så fina hjärtan o äpplen!!
Ursöta.
Hoppas de små blir friska snart..men med pencellin brukar det ju gå fort.
kram a-c

Maria sa...

Villken gran, jätte stor!!!!!!!!
Härligt, kommer få plats med många paketer under den!

Sussie sa...

Det var ingen liten gran det där, så härligt, en riktig disneygran. Kom ihåg att kolla efter om det sitter några ekorrar kvar :)
Eran misse ser ut att vara en riktig bamsing oxå.
Ja nog är det tråkigt att man inte får ha kvar de man älskar för alltid. Man lär sig att ta vara på de som är kvar dock, och att uppskatta de rara bloggväninnor man har fått. Ha en riktigt fin dag, en varm kram till dig.

Amoroso sa...

Haha, en jul ni garanterat kommer att minnas. Bamsegran och Kåvepenin för hela slanten.. :-) Det kommer att bli kanon! Önskar dig en riktigt god jul!