onsdag, december 05, 2007

På mitt köksbord

Mitt köksbord pryds av ungefär samma arrangemang som vanligt, men jag har bytt ut ett blockljus mot ett fint kalenderljus. På silverfatet ligger mossa och silvriga små julgranskulor. Mitt i bland ljusen står en sockerskål på fot som jag "fyndat" i mammas skåp :). Hon har så mycket fina gamla saker som hon inte använder, och blir bara glad om det kommer till användning, så jag tackar och tar emot! (Jag fick med mig ytterligare ett par saker hem sist jag var hos henne, de får ni nog se snart. ) I skålen har jag lagt fina julgranskulor i glas, där får de ligga och glänsa i ljusskenet. (Nästa år när min yngsta är 3,5 år så kanske jag vågar ha dem i granen igen? Under småbarnsåren har vi valt att bara ha plastkulor i granen.)
En amaryllis står på bordet också, i väntan på blomning. Min första någonsin, så jag hoppas att den överlever min vård :)

Ha en skön kväll!



4 kommentarer:

faster atta sa...

Oj, vilka underbara julkulor du har!! Jag har fyndat några i silver och vitt att ha i granen i år, vi flyttade i sommras och jag hittar inte igen alla julsaker..... Har verkligen letat så att jag blir galen.. tihi..

kram

Lena sa...

Förtår vad du menar med plastkulor. Här är en till. smart att ha dem i en skål på bordet. Där kommer ju förhoppningsvis inte små busfrön åt.

Sussie sa...

Vilka underbara julkulor! Jag brukar alltid ha kalenderljus men iår har det inte blivit något, jag tror bestämt att jag inhandlar ett idag, tack för påminnelsen : ) Ha en fin dag

Ann-Catrin sa...

Hej!
vad kul att ´hitta till din mysiga böogg..nu ska jag kika runt lite till på dina fina bilder. Ha det så gott