onsdag, december 19, 2007

Snön lyser med sin frånvaro...


men lite vinter har vi i alla fall fått.
Det har varit kallt om nätterna i veckan, så nu ser det lite vintrigt ut. Skönt tycker jag, för jag vill helst inte att det ska vara "höst" ute på julafton. Snö verkar det ju inte bli någon, men jag hoppas att det håller sig kallt, så att i alla fall känslan av vinter finns när julen infinner sig.

Gräset är vackert frostigt:



Hallonbuskarna har blivit julpyntade med vackra iskristaller:






På några av de små ekarna dröjer sig bruna löv kvar. Men det gör inget, när de pryds av vackert vinterhår:








Syrenhortensian har vinterblommning, den är verkligen vacker! I bakgrunden skymtar ni vårt hus:



Fantastiskt vad naturen kan smycka sig, eller hur?



Ha en skön dag!






7 kommentarer:

Stina sa...

Det blir så fint med alla kristaller, när det fryser till.
Kramis goa du...

Ann-Catrin sa...

oh underbara bilder...jag var oxå tvungen att knäppa några bilder på vår vackra men ack så nyckfulla natur.
Stor kram A-c

Jes/Vita villa vila sa...

Vilka härliga bilder! Ja det är sant man får nöja sig med frost om vi nu inte får någon snö!

Jättefin julgran har ni också!

Stor kram Jes

Anonym sa...

Det är lite trist att snön försvinner.Fina bilder du hade fotat.
Kram ewa

Sussie sa...

Vackra frostbilder, det är tur att kameror finns :) Jag passar på att önska en riktigt God Jul till dig, hoppas att ni får en riktigt fin jul. Stor varm kram till dig.

Elzie sa...

Vad vackert med rimfrosten.
Ville bara kika inom och önska en riktigt god jul.
Ha det så bra.
Kram Elzie

Flickan på landet sa...

Vilka vackra naturbilder!