torsdag, december 06, 2007

Hyacinter


Mina vackra hyacinter har slagit ut, alla fyra samtidigt. När man öppnar ytterdörren möts man av deras fantastiska doft, som gör mig så glad. Jag vet att många tycker att hyacinter doftar allt för skarpt, men jag verkligen älskar deras doft, och den ger mig verkligen julkänsla!

I kväll ska jag försöka hinna med att göra pepparkaksdegen och då hoppas jag på ännu mer julkänsla och goda dofter :) Ute är det nästan 10 plusgrader och grön gräsmatta, så man får väl sitta inne och tänka juliga tankar om man ska kunna känna att det bara är 2½ vecka kvar till julafton...
Annars är det ett bra tips att lyssna på julradio medans man sitter och knappar på datorn, riktigt mysigt faktiskt :)



Hoppas ni har en bra dag!



2 kommentarer:

Sussie sa...

Härliga hyacinter. Tack så mycket för tipset, jag hade fel tidszon, nu har jag fixat det. Inte kul att allt e på engelska men de kanske ändrar snart. Kul att du vill länka tycker jag. Ha d gott.

Marina sa...

Ja inte är det mycket till stämmning utomhus. Regnet öser ner...Nä, det är här inne man får se till att skapa jul. Vi ska äta lussekatter och dricka glögg ikväll.