lördag, november 10, 2007

Vinter!

Nu har vi vinter här hos oss!
Idag har barnen både åkt pulka och gjort snölykta, och det har varit så fint hela dagen. Jag övergav pappan, barn och hund och tog en promenad alldeles för mig själv. Så underbart att ha skogen på baksidan av huset, bara gå rakt in och så är man på väg, på små barriga skogsstigar. Jag gick en lagom lång runda som går genom skogen, över ett fält, fram till en hage och så hem igen. Tyst och vackert med glittrande snö och total frid. De enda jag mötte var korna i hagen där vägen tar slut. Stora och lurviga, nyfikna men avvaktande tittade de på mig över staketet. Jag hyser en varm känsla för kor, tycker de är så fina med sina snälla ögon och vänliga själar. (Jag är, som ni hör, en äkta lantis!)
Allt jag egentligen saknade på denna underbara promenad, var en hästrygg att sitta på, då hade upplevelsen av vinterskogen verkligen varit perfekt...


Dagens julklappstips är en underbar virkad elefant! Den är så söt, och jag hade gärna gett den till nå´n liten krabat, om jag hade haft en sådan på julklappslistan. Elefanten har jag hittat på Green Jelly Toys, och där har jag också lånat bilden.

Hoppas ni har en riktigt skön lördagskväll!


6 kommentarer:

Stina sa...

Fina bilder. Jag älskar kossor. De är så mysiga.:-) Ha en bra dag, vännen. Kram

Marina sa...

Lantis är jag också! Trivs bra med det. Boken du läser har jag också läst för ett par år sedan, den var ganska bra har jag för mig. Snö vill jag ha!

Lena sa...

Det du skev gick rakt in i hjärtat på mig. Lantis...vinkar här har du en till. Längtar oxå efter en varm hästrygg en vacker vintermorgon när snön gnistrar och allt är tyst och stilla och man nästan glider fram.
Ha en trevlig söndagskväll!

Sussie sa...

Så fina bilder ser ut som en sagoskog : ) gosiga kossor. Ha en fin dag.

Stina sa...

Kramis goa du...:-)

Trollmor sa...

Så vackra skogsbilder i vinterskrud.
Jag har nyligen hittat hit och har suttit och kikat tillbaka på dina inlägg, mycket trevligt.
Blev glad i din julegris :-)