torsdag, november 01, 2007

Nya ögon och intressen



När vi flyttade i sommras var vi under stor tidspress, och mycket som man kanske borde tänkt över nogrannare gick av bara farten. En så´n sak var att vi gjorde oss av med massor av saker, med tanken "har vi inte använt den/det tidigare kommer vi inte att göra det i framtiden heller". Den här filosofin är ju inte helt klockren, om man så säger, för det kan ju hända att man tex ändrar inredningsstil *hrm...*
Vi gjorde oss av med en stor staffansljusstake som via min mamma skulle skänkas bort, och som jag har grämt mig över detta! Jag har aldrig tidigare tänkt på att man kan måla om, ja allt, utan sett på saker som de ser ut för stunden. Men nu ser jag så gott som allt med "vita ögon", och jag vill ha min ljusstake tillbaks! Men borta är borta... Men så har min snälla pappa gått runt i antikaffärer och loppisar och köpt två andra ljusstakar åt mig. Vad glad man blir över så´na överraskningar!!
Nu har den stora fått ny färg, och den blev så fin! Vet inte riktigt vart jag ska ha den, men den få stå på ett litet bord i vardagsrummet så länge.

Min nya hobby att sy figurer ur boken "Tildas jul" har fått bra fart tack vare mina barn. Min fyraårige son har tittat i boken och önskat sig en gås. Sagt och gjort, en gås blev det, och en glad unge fick man på köpet :)! Och för att det inte skulle vara orättvist sydde jag en nalle till min tvååriga dotter. Som hon älskar den här nallen! Det är extra kul eftersom hon inte är så förtjust i leksaker och gosedjur. Hon har en docka som är viktig för henne, och nu den här nallen också. Superkul!
(Lite synd bara att jag inte visste att jag gillar att sy, jag har varit föräldraledig väldigt länge, och nu börjar barnen dagis nästa vecka, typiskt... *skratt*)

Sist vill jag bara TACKA er som kikar in här! Och ni som lämnar kommentarer gör mig såklart lite extra glad :)!


(Nu ska jag ta tag i julklappsbiten, för inatt drömde jag en mardröm om att jag gick till sängs den 31/10 och vaknade den 24/12! Panik rådde och min jul blev förstörd för att inget var klart... Bäst att börja alltså, så mina inre orosmoln skingrar sig lite :)! )


Ha en underbar dag!


6 kommentarer:

Poppins sa...

Ljusstaken blev jättefin. Har en likadan brun historia som jag aldrig tar fram. Får se om jag kan få mig själv till att måla den...
Gosedjuren är riktiga charmiga. Förstår att de blev populära. :)
kram

Marina sa...

Hej! Ny på din blogg! Det ser fint ut här, jag kommer tillbaka. Vilken hemsk dröm du hade, snacka om panik.

Anonym sa...

Hej!
Tack för titten :-)
Jag kommer nog tillbaka till dig med!
Att ta tag i julklapparna i tid är en bra grej. Så slipper du stångas med alla desperata sistaminutenshoppare...

Skatan sa...

Hej! Staken blev jättefin. Jag har själv en sådan som ligger och skräpar i väntan på sin nya färgskrud...

Kul att hitta hit! Hoppas vi ses igen : )

Trevlig helg.

Elzie sa...

Vilken fin ljusstake. Förstår om du ångrade dig. Men skönt att ha omtänksamma släktingar *s*.
Ha en bra helg.
Kram Elzie

faster atta sa...

Ååå, vilka fina isbjörnar du gör!!! Ljusstaken blev ju jättefin med lite vit färg....

kram