tisdag, november 06, 2007

Nya ljusglas!


Idag köpte jag mig två fina ljusglas i fattigmanssilver.
De fick stå på ett av mina små bord som står vid tv-bänken. Där står även min ommålade stora träljusstake som jag visade för några dagar sedan. (Nu är den dock utan ljus, för jag måste köpa mig en ljusvässare. Det är så små ljushål i den, och det tar evig tig att karva i fem ljus med bordskniv... Någon som vet var jag hittar ljusvässare?)
På bordet står också en söt lykta, som jag är mycket förtjust i, på ett ärvt silverfat och några blockljus som fått fina flaskunderlägg till ljusfat. Hjärtat på ljusstaken har jag knåpat ihop själv, och har tidigare hängt i sovrummet, men blev finare här tycker jag.

Trevlig kväll!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefina ljusglas!
Och angående din omgjorda ljusstake, vet inte om jag sa det innan. Men vilket lyft!

Unknown sa...

Välkommen in på min sida! Kul att hälsa på hos dig...Jätte fin sida! Kramar Malin

Anonym sa...

H�rliga lyktor! Har en liknande ljusstake som jag ox� har m�lat vit, den �r helt underbar n�r man t�nder den!